annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Dolby Vision via Apple TV 4K werkt niet meer correct na firmware-update v114.602.030.1

profile.country.NL.title
Esilo04
Nieuw

Dolby Vision via Apple TV 4K werkt niet meer correct na firmware-update v114.602.030.1

Sinds de installatie van firmwareversie v114.602.030.1 op mijn Sony Bravia 8 (77 inch) ervaar ik problemen met Dolby Vision-weergave via een Apple TV 4K (laatste generatie).

Configuratie

• Sony Bravia 8 77”
  • Firmware v114.602.030.1
  • Apple TV 4K (laatste generatie)
  • Sonos Arc aangesloten via eARC
  • Gecertificeerde Ultra High Speed HDMI-kabels

Probleembeschrijving
Wanneer ik via de Apple TV Dolby Vision-content start (bijvoorbeeld via Netflix, Apple TV+ of andere apps), schakelt de tv over naar een volledig zwart scherm zonder beeld en zonder geluid. Er verschijnt geen foutmelding. De Apple TV blijft wel reageren en ik kan met de afstandsbediening terugkeren naar het menu.

Wat ik heb vastgesteld

• Dolby Vision werkt wel correct via de ingebouwde apps van de tv (bijvoorbeeld Netflix).
  • HDR10-content via de Apple TV werkt normaal.
  • De HDMI-verbindingstest op de Apple TV geeft geen fouten.
  • Dolby Vision blijft beschikbaar als videoformaat in de instellingen van de Apple TV.
  • Het opnieuw opstarten van alleen de Apple TV lost het probleem niet op.
  • Het volledig opnieuw opstarten van de Sony-tv lost het probleem direct op.
  • Na enige tijd in standby of nadat de tv een nacht uit heeft gestaan, keert het probleem terug.
  • Het probleem is direct ontstaan na installatie van firmware v114.602.030.1.
  • Voor deze firmware-update werkte Dolby Vision via dezelfde Apple TV, HDMI-kabels en Sonos-opstelling probleemloos.

Reproduceerbaar gedrag

1. Sony-tv volledig opnieuw opstarten.
  2. Dolby Vision-content via Apple TV werkt weer normaal.
  3. Tv in standby zetten of langere tijd uitschakelen.
  4. Opnieuw Dolby Vision-content starten via Apple TV.
  5. Zwart scherm zonder beeld en geluid.
  6. Sony-tv opnieuw opstarten.
  7. Dolby Vision werkt direct weer.

Op basis van bovenstaande lijkt het probleem verband te houden met de verwerking van Dolby Vision via HDMI na standby of uitschakelen van de tv.

Zijn er meer meldingen van dit probleem bekend sinds firmware v114.602.030.1?

0 ANTWOORDEN 0